Terms and Conditions

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Szolgáltató. (továbbiakban: Szolgáltató), és a Szolgáltató által a www.biobiz.hu és a www.biobiz.eu weboldalon keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő Ügyfél (a továbbiakban: Ügyfél) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Szolgáltató és Ügyfél a továbbiakban együttesen: Felek). Az ÁSZF minden jogügyletre és szolgáltatásra vonatkozik, amely a www.biobiz.hu weboldalon keresztül történik, függetlenül attól, hogy annak teljesítése Magyarországról vagy külföldről, a Szolgáltató vagy közreműködője által történik.


Szolgáltató Adatai: 
◦ Név: BioLife
◦ Székhely és levelezési cím: Europe
◦ Bejegyző bíróság megnevezése: District Court
◦ Cégjegyzékszám: Cg.1
◦ Adószám: 10000001  
◦ Ügyfélszolgálat: lásd bővebben 1.7
◦ Telefonszáma:  
◦ Email cím: [email protected]

 

  1. General information, conclusion of a contract between the Parties
1.1. This GTC covers all electronic commercial services provided in Europe through the electronic store ('Biobiz' ) located on the www.biobiz.eu website (hereinafter referred to as the "Biobiz Webshop"). Furthermore, the scope of this GTC covers all commercial transactions in the territory of Europe between the parties specified in this agreement. The purchase in the Biobiz webshop is governed by European Law on certain aspects of e-commerce services and information society services.
1.2. Purchase in the BioBiz webshop is possible by placing an electronic order, as specified in this GTC.
1.3. A significant part of the services of Biobiz are available to all users, even without registration. However, some services are subject to registration (and then entry), which anyone is entitled to according to the conditions set out in the GTC.
1.4. Once the order has been placed, the contract may be amended or cancelled freely and without consequence until it is fulfilled. This can be done by telephone and e-mail. The contract concluded between the Parties with the purchase of the goods in Hungarian constitutes a written contract, is filed by the Service Provider and retained for 5 years after its creation.
1.5. The language of the contract is English.
1.6. The Service Provider does not submit to the provisions of any code of conduct.
1.7. Ügyfélszolgálat: BioBiz Customer Service
  • Customer service
  • Customer service opening hours: (weekdays: 10.00-16.00)
  • Telefon:
  • Internet address: www.biobiz.eu
  • E-mail: [email protected]

 

  1. Registration

2.1. Under the Registration menu item on the Main Page, you can register by filling in the form there, which consists of two parts. A pre-data requester (an optional username, a real email address and a password chosen is required) is followed by a more detailed personal profile following a link sent in an e-mail to validate the registration, which may be filled in before placing an order. By registering on the Website, Customer declares that you have become aware of and agree to the terms of this GTC and the Privacy Statement published on the Website, and consent to the processing of the data contained in this Privacy Statement.
2.2. The Service Provider shall not be liable for any delay in delivery or other problems or errors due to the data entered by the Customer incorrectly and/or inaccurately. The Service Provider shall not be liable for any damages resulting from the customer's forgetting of his/her password or becoming available to unauthorized persons for any reason not attributable to the Service Provider. The Service Provider treats each registration as a separate legal entity. You can change the previously recorded data after logging in and clicking on the Personal Settings link and you can change the data you have, which may also affect the data of active orders. Service Provider shall not be liable for any damage or error resulting from the change of registered data by the customer.

 

  1. Order

3.1. A vásárolandó áruk lényeges tulajdonságait, jellemzőit, az áruk használatára vonatkozó utasításokat a konkrét árucikk információs oldaláról lehet megismerni azzal, hogy az áru részletes tényleges tulajdonságait a termékhez mellékelésre kerülő használati utasítás tartalmazza. A Szolgáltató szerződésszerű teljesítésének minősül, ha a termék a weboldalon vagy a használati utasításban nyújtott tájékoztatásnál kedvezőbb, előnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik. Ha a vásárlás előtt az áruval kapcsolatban kérdése merülne fel, ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére. Az általunk forgalmazott termék - ahol ezt a jogszabályok előírják - használati utasítását az áruhoz mellékeljük. Ha véletlenül nem kapná kézhez az áruval együtt a kötelező használati utasítást, azt azonnal - mielőtt az árut használatba veszi - jelezze vevőszolgálatunknál, pótoljuk. Amennyiben a Weboldalon található bármely áru minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban, a weboldalon közölteknél több információra van szüksége, kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz, melynek adatait, elérhetőségét az 1.5 pontban találja.
3.2. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett összeg, amely ha nincs külön jelölve, az általános forgalmi adót már tartalmazza. A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét, kivéve ha ez a végső fizetési oldalon máshogy nem olvasható.
3.3. A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Szolgáltató fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja. Online bankkártyával történő fizetés kezdeményezésekor, az elektronikus fizetési értesítő kiküldése és a termék átvétele közti időszakban bekövetkezett árcsökkenés esetén nem áll módunkban pénzt visszatéríteni. Az online fizetési tranzakció biztonsági ellenőrzése minimálisan 24 órát vesz igénybe, a termék átvétele csak ezt követően lehetséges.
3.4. Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldal felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától. A weboldalon megjelentetett termékképek helyenként csak illusztrációk, azok a valóságtól eltérhetnek. 
3.5. A megrendelést a Szolgáltató Weboldalán keresztül nem csak regisztrált Ügyféltől fogadja el, azonban a megrendeléshez minden, az Ügyfél adataira vonatkozó mező maradéktalan kitöltése szükséges. (Ha az Ügyfél valamely mezőt hibásan vagy hiányosan tölt ki, hibaüzenetet kap a Szolgáltatótól.) A Szolgáltatót az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli.
Az Ügyfél a kiválasztott termékeket az egyes termékekre kattintást követően megjelenő, a termék részletes adatait ismertető oldalon található „Kosár” gomb használatával teheti Kosarába. A Kosár tartalmát megtekinteni, módosítani a Weboldal jobb oldalán található kosár ikonra kattintást követően van lehetőség, ahol megadható az egyes termékek kívánt mennyisége, illetve a Kosár tartalma törölhető („Eltávolítás”). Amennyiben az Ügyfél a Kosár tartalmát véglegesítette, a „Fizetés” feliratra kattintva a megjelenő felületen be kell jelentkeznie a Weboldalra vagy regisztrálnia kell, hogy megrendelését leadhassa. Ezt követően választani tud az átvételi módok közül illetve meg tudja adni a számlázási és szállítási adatokat. Ha minden szükséges adatot megadott és kiválasztotta az átvételi módot, akkor a „Folytatás” gombra kattintva választani tud, hogy hogyan kívánja kiegyenlíteni a megrendelésének végösszegét. Ha választott a fizetési módok közül, akkor a „Fizetés” gombra kattintva egy összegző oldalon ellenőrizheti a megrendelés feladása előtt rendelése adatait, módosíthatja a számlázási és szállítási címet, kiválaszthatja a fizetés és a szállítás módját, valamint megjegyzést fűzhet megrendeléséhez. 
A megrendelés feladására, az ajánlat elküldésére „Megrendelés véglegesítése” feliratra kattintást követően kerül sor. A rendelés leadása tehát a „Megrendelés véglegesítése” gombra kattintással történik, ami az Ügyfél részére fizetési kötelezettséget keletkeztet.

 

  1. Fix data entry errors

4.1. The Customer has the opportunity to correct data entry errors in the order interface at any time at any stage of the order and until the order is sent to the Service Provider ( e.g. delete product from the basket by clicking on the "Remove" inscription).

 

  1. Offer agreement, confirmation

5.1. The Customer will confirm the receipt of the offer (order) sent by the Customer without delay by means of an automatic confirmation e-mail to the Customer no later than 48 hours, which contains the confirmation e-mail containing the information provided by the Customer during the purchase or registration (e.g. billing and delivery information), the order ID, the date of the order, the list of items belonging to the ordered product, the quantity, the price of the product, the delivery cost and the final amount to be paid. This confirmation email will only inform the Customer that your order has been received by the Service Provider.
5.2. The Customer is exempt from the offer obligation if he does not receive a separate acceptance email from the Service Provider without delay, i.e. within 48 hours, regarding the order sent.
5.3. If the Customer has already sent his order to the Service Provider and notices an error in the data contained in the confirmation email, he must notify the Service Provider within 1 day.
5.4. An order is an electronic ally contract governed by European Law on detailed rules for contracts between the consumer and the undertaking. It is covered by a Regulation and takes into account the provisions of Directive 2011/83/EU of the European Parliament and of the Council on consumer rights.

 

  1. Terms of delivery and payment

6.1. The Service Provider delivers the goods ordered and delivered to the house by means of a transport company, according to the terms and conditions on the Terms of Delivery and Payment. The Service Provider reserves the right to change the shipping fee by taking effect at the same time as it is posted on the Website. The change does not affect the purchase price of products already ordered.
6.2. After the order has been fulfilled, the Service Provider gives the Customer the opportunity to choose the delivery date, which does not indicate a specific time, but is only used to select an approximate delivery interval. The Service Provider is not in a position to undertake delivery to a specified hour.
6.4. The Service Provider performs the services ordered on the Website on the location indicated in the order confirmation sent to the Customer by e-mail.
6.5. The Customer can find out about the payment methods and acceptance options provided by the Service Provider on the http://store.biobiz.eu/delivery page.

 

  1. Right of withdrawal
The provisions of this paragraph shall apply only to a natural person acting outside the scope of his profession, profession or business who buys, orders, receives, uses, uses goods and is the recipient of commercial communications and offers relating to the goods (hereinafter referred to as "the Consumer").
Consumer is entitled to a contract for the sale of the product
  1. (a) the product,
  2. (b) when supplying several products to the last supplied product,
  3. (c) in the case of a product consisting of several lots or pieces, the last delivered lot or piece,
  4. (d) if the product is to be supplied regularly within a specified period, the contract shall be terminated without justification within fourteen (14) days of the date of receipt of the first service by the Consumer or by a third party other than the carrier designated by the consumer.

The consumer shall have the right of withdrawal even between the date of conclusion of the contract and the date of receipt of the product.
The consumer shall not have the right of withdrawal - recording of sound or images in sealed packaging or the sale of copies of computer software, if, after the transfer, the consumer has opened the packaging; - in the case of a non-prefabricated product which has been produced at the consumer's behest or at the express request of the consumer, or in the case of a product which is clearly tailored to the consumer.


7.1. Elállási jog gyakorlásának a menete
7.1.1. Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF elején feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
7.1.2. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát a 7. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
7.1.3. Mindkét esetben a Szolgáltató emailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
7.1.4. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
7.1.5. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
7.1.6. Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket indokolatlan késedelem nélkül a Szolgáltató részére visszajuttatni, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni.
7.1.7.A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
7.1.8. A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége Fogyasztót terheli, kivéve ha a Szolgáltató vállalta e költségek viselését. A Fogyasztó kérésére Szolgáltató gondoskodik a visszaszállítás megszervezéséről, azonban a Szolgáltató által megszervezett visszaszállítás költsége a Fogyasztót terheli, a Szolgáltató ez esetben az általa megszervezett visszaszállítás költségét nem vállalja át a Fogyasztótól, kizárólag segítséget nyújt abban, hogy a Fogyasztónak a visszaszállítás megszervezésével ne kelljen foglalkoznia. Fogyasztó erre irányuló igényét Szolgáltató ügyfélszolgálata fogadja.
7.1.9. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
7.1.10. Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
7.1.11. A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
7.1.12. Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
7.1.13. Ha Fogyasztó a szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés esetén a teljesítés megkezdését megkötését követően gyakorolja felmondási jogát, úgy az elszámolás során köteles megtéríteni a Szolgáltató ésszerű költségeit.
7.1.14. A Szolgáltató követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés illetve ésszerű költségeinek – ha szolgáltatásnyújtásra irányuló szerződés teljesítését a Fogyasztó kifejezett kérésére a határidő lejárta előtt megkezdte és gyakorolja felmondási jogát - megtérítését.

 

  1. Warranty

8.1. Kötelező jótállás
8.1.1.A Szolgáltatót termékeire vonatkozóan a Polgári törvénykönyv és a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza.
8.1.2. A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával, vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály egy éves kötelező jótállási időtartalmat ír elő. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék Ügyfél részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát 
- szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a Szolgáltató, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
- rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása, - helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
- elemi kár, természeti csapás okozta.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén az Ügyfél: 
- elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a termék hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével az Ügyfélnek okozott érdeksérelmet.
- ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha az Ügyfélnek a kijavításhoz vagy a kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, az Ügyfél – választása szerint – a vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Ha az Ügyfél a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a Szolgáltató köteles a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. 
A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és az Ügyfél által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, az Ügyfél érdekeit kímélve kell elvégezni. A Szolgáltatónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. 
A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt az Ügyfél a terméket nem tudja rendeltetésszerűen használni. A jótállási idő a terméknek vagy a termék részének kicserélése (kijavítása) esetén a kicserélt (kijavított) termékre (termékrészre), valamint a kijavítás következményeként jelentkező hiba tekintetében újból kezdődik.
8.1.3. A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik..
8.1.4. A Szolgáltató jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
8.1.5. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Ezen korlátozásoktól függetlenül Vásárlót a jótállásból fakadó jogok a 9.1 és a 9.2 pontokban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
8.1.6. A jótállás nem érinti az Ügyfél jogszabályból eredő – így különösen kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési – jogainak érvényesítését..
8.1.7. Ha a felek között jogvita alakul ki, melyet békés úton rendezni nem tudnak, az Ügyfél Békéltető testületi eljárást kezdeményezhet, a 12.2. pontban feltüntettettek alapján.
8.2. Önkéntes jótállás
8.2.1. Szolgáltató az általa értékesített termékekre vonatkozóan a Weboldalon, a Termék ismertetőjében megjelölt időtartamú jótállást (garancia) vállal, amely a kormányrendelet szerinti időtartamnál hosszabb is lehet. Szolgáltató az egyes termékekre vonatkozó jótállás időtartamát legkésőbb a termék Ügyfél általi átvételekor adott garanciajegyen (jótállási jegyen) szereplő adatok útján közli.

 

9. Warranties
9.1. Warranty
9.1.1. In the event of incorrect performance by the Service Provider, the Customer may make a warranty claim against the Service Provider. In the case of a consumer contract, the Customer may enforce its warranty claims within a limitation period of 2 years from the date of receipt for product defects that already existed at the time of delivery of the product. After a two-year limitation period, the Client is no longer able to enforce his warranty rights.
9.1.2. In the case of a non-consumer contract, the holder may enforce his warranty claims within a limitation period of 1 year from the date of receipt.
9.1.3. The Customer may, at his choice, request a repair or replacement, unless the customer's choice is impossible to meet or would entail an additional cost disproportionate to the fulfilment of his other needs. If the Customer has not requested or requested a repair or replacement, he may request a pro rata delivery of the consideration or the fault may be corrected by the Customer at the service provider's expense, or have the contract rectified or, as a last resort, withheld from the contract. Due to a minor error, there is no room for withdrawal.
9.1.4. The Customer may switch from his chosen right of warranty to another, but shall bear the cost of the changeover, unless justified or given rise to it by the Service Provider.
9.1.5. The Customer is obliged to communicate the error to the Service Provider immediately, but not later than two months after the discovery of the defect.
9.1.6. The Customer may claim a warranty directly against the Service Provider.
9.1.7.9.1.7. Within six months of the performance of the contract, there are no conditions for the claim to be claimed beyond the disclosure of the defect if the Customer proves that the product has been purchased from the Service Provider (with the presentation of an invoice or a copy of the invoice). In such a case, the Service Provider will be exempted from the warranty only if this presumption is overturned, i.e. it proves that the defect of the product arose after the delivery to the Customer. If the Service Provider can prove that the cause of the defect was due to the customer's liability, he is not obliged to grant the customer's warranty claim. However, six months after the performance, the Customer is obliged to prove that the defect he has detected was already at the time of performance.
9.1.8. If the Customer enforces his warranty claim in respect of a separate part of the product from the point of view of the specified defect, the warranty claim shall not be valid for other parts of the product.
9.2. Product warranty
9.2.1. In the event of defect in the product (movable thing), the Customer, who is a consumer, may, at his choice, enforce the warranty right or the warranty claim set out in point 9.1.
9.2.2. However, the Customer does not have the right to pursue a warranty and product warranty claim at the same time and in parallel because of the same error. However, if the product warranty claim is successfully validated, the Customer may enforce the warranty claim for the replaced product or repaired part against the manufacturer.
9.2.3. As a product warranty claim, the Customer may only request the repair or replacement of the defective product. Customer must prove the product's defect if the product warranty claim is validated.
9.2.4. A product shall be considered defective if it does not meet the quality requirements in force at the time it was placed on the market or if it does not have the characteristics given by the manufacturer.
9.2.5. Customer may enforce his product warranty claim within two years of the product being placed on the market by the manufacturer. After that period, he shall lose that right. After the discovery of the defect, the Customer is obliged to communicate the defect to the manufacturer without delay. An error notified within two months of the discovery of the defect shall be deemed to have been communicated without delay. The consumer is responsible for the damage caused by the delay in communication.
9.2.6. The Customer may exercise its product warranty claim against the manufacturer or distributor of the movable property (Service Provider).
9.2.7. According to the European Law, the manufacturer and distributor of the product is considered a manufacturer.
9.2.8. The manufacturer, distributor (Service Provider) shall be exempted from its product warranty obligation only if he can prove that:
  • manufactured or marketed the product in the course of its business, or
  • the defect was not recognisable or identified at the time of placing on the market according to the state of science and technology
    • the defect of the product results from the application of legislation or mandatory regulatory requirements.
9.2.9. The manufacturer, distributor (Service Provider) has sufficient reason to be exempted.
  1. Responsibility
10.1. The information on the Website has been posted in good faith, but it is for informational purposes only, and the Service Provider is not responsible for the accuracy or completeness of the information.
10.2. The Customer may use the Website at his own risk and agrees that the Service Provider shall not be liable for any material or non-material damage caused by use, in addition to liability for any material or non-material damage caused by the use, intentionally, through gross negligence or criminal damage, as well as for breach of contract that harms life, bodily integrity or health.
10.3. The Service Provider disclaims all liability for the conduct of users of the Website. The Customer is fully and exclusively responsible for his own conduct, and in such a case the Service Provider cooperates fully with the determining authorities in order to detect violations.
10.4. The pages of the service may contain links to the pages of other service providers. The Service Provider is not responsible for the privacy practices and other activities of these service providers.
10.5. Any content that customers may make available during their use of the Website is subject to, but is not obligated to, verify, and the Service Provider is entitled, but not obliged, to seek evidence of illegal activity in respect of the content published.
10.6. Due to the global nature of the Internet, the Customer agrees to act in the course of using the Website in accordance with the provisions of applicable national law. If any activity related to the use of the Website is not permitted under the law of the State of the Customer, the Customer is solely responsible for the use.
10.7. If the Customer detects objectionable content on the Website, he/she is obliged to notify the Service Provider immediately. If the Service Provider finds the indication to be well founded in the course of its bona fide procedure, it shall have the right to delete the information without delay or to amend it.
  1. Copyright
11.1. The Website is protected by copyright. Service Provider is the copyright holder or authorized user of all content displayed in the provision of services available on the Website and through the Website: any copyright edifice or other intellectual property (including, but not including, but not including, but not only, all graphics and other materials, layout, editing, software and other solutions, ideas and implementations of the Website interface).
11.2. The processing or printing of the content and parts of the Website on physical or other media is permitted for private use or with the prior written consent of the Service Provider. Use beyond private use, such as storage in a database, transmission, publication or downloadable, commercialisation, can only be used with the prior written permission of the Service Provider.
11.3. In addition to the rights expressly defined in this GTC, registration, use of the Website or any provision of the GTC do not give the Customer the right to use or exploit any trade name or trademark scrawled on the website interface. In addition to the display of the Website for its intended purpose, the temporary reproduction and private copying, these intellectual property may not be used or used in any other form without the prior written permission of the Service Provider.
  1. Enforcement options
12.1. Complaint handling
Customer may submit consumer objections to the product or the service provider's activities at the following contact details:
Customer Customer Service

Customer may submit it at contact details under point 12.1 of the Consumer Complaint regarding the product or its activities.
Under current law, the Service Provider will investigate the oral complaint (in the shop) immediately and remedy it as necessary, if the nature of the complaint permits. If the Customer does not agree with the handling of the complaint or if it is not possible to investigate the complaint immediately, the Service Provider shall immediately record the complaint and its position and, in the event of a personal oral complaint, provide it locally to the Customer in the event of an oral complaint communicated by telephone, and in the event of an oral complaint communicated by telephone, it shall be sent to the Customer at the latest at the same time as the substantive response specified in the written complaint section. and will continue to act in the same way as a written complaint.
The provider records the oral complaint by telephone to the identification number of the previous order, which helps to retrieve the complaint.
The Service Provider is obliged to examine and respond to the written complaint within 30 days of its receipt and to make sure that the response is received by the Customer. If the complaint is rejected by the Service Provider, it is obliged to give reasons for its position in its substantive response to the refusal.
The service provider is obliged to keep the minutes of the complaint and the copy of the reply for five years.
The Service Provider receives the complaints submitted by the Customer on the direct contact details provided in section 12.1, on weekdays from 10:00 to 16:00 GMT+2
12.2. Other legal enforcement options
If any consumer dispute between the Service Provider and the Customer is not resolved in the course of negotiations with the Service Provider, the following legal enforcement options are open to the Customer:
  • Complaints to consumer protection authorities. If the Customer detects a violation of his consumer rights, he or she is entitled to complain to the consumer protection authority of his place of residence. Once the complaint has been dealt with, the authority will decide on the conduct of the consumer protection procedure.
  • Conciliation body. For the purpose of the peaceful settlement of consumer disputes concerning the quality, safety and application of the rules of product liability and the conclusion and performance of the contract, the Client may initiate proceedings with the conciliation body located next to the professional chamber of the service provider's registered office. For the purposes of the rules applicable to the Conciliation Body, the consumer is also a non-governmental organisation, church, condominium, housing association, micro, small and medium-sized enterprise who buys, orders, receives, uses, uses or is the recipient of commercial communications and offers relating to the goods.

    - It can be a court case. 
    1. Other provisions
    13.1. A Biobiz webáruház Linux/PHP alapokon működő információs rendszer, biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. A Weboldalon való vásárlás feltételezi az Ügyfél részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.
    13.2. The Service Provider serves orders for household quantities only in its specialized shops and online store.
    13.3. The Service Provider is entitled to unilaterally modify the terms of these GTC at any time. The Service Provider informs users of the changes by e-mail prior to their entry into force. When the changes take effect, registered users must explicitly accept them when they log on to the page to use the page.
    Europe, 2020. május 1.